Activeringsfout voor Microsoft 365-apps ‘Er is al een ander account van uw organisatie aangemeld op deze computer’
Wanneer u Microsoft 365-apps probeert te activeren, ontvangt u het volgende foutbericht, ook al wordt er geen ander account gebruikt:
Sorry, een ander account van uw organisatie is al aangemeld op deze computer.
Opmerking: Deze fout wordt verwacht als u al bent aangemeld met een ander Microsoft 365-account van dezelfde tenant.
Als deze fout optreedt wanneer slechts één account wordt gebruikt, volgt u de stappen die geschikt zijn voor uw apparaat:
Voer voor Windows-apparaten de volgende stappen uit:
- Meld u af bij alle Microsoft 365-apps en meld u vervolgens opnieuw aan.
- Als het probleem zich blijft voordoen, wijzigt u het OneAuth-accountarchief op het apparaat:
- Navigeer naar de
%localappdata%\Microsoft\OneAuth\accounts
map. U ziet één <GUID-bestand> of meerdere bestanden met verschillende GUID’s als er meerdere accounts zijn. - Open de bestanden met behulp van Kladblok, bekijk de waarde account_hints en identificeer de bestanden die niet zijn gekoppeld aan het account dat u wilt gebruiken om u aan te melden.
- Zoek in elk bestand dat wordt geïdentificeerd in stap b de vermelding association_status , wijzig de koppelingsstatus in
com.microsoft.Office
ontkoppeld en sla het bestand vervolgens op. Wijzig bijvoorbeeld
“association_status”: “{\”com.microsoft.Office\”:\”associated\”,\”com.microsoft.Outlook\”:\”associated\”}”
Aan
“association_status”: “{\”com.microsoft.Office\”:\”disassociated\”,\”com.microsoft.Outlook\”:\”associated\”}”. - Probeer u opnieuw aan te melden.
- Navigeer naar de
- Als het probleem zich blijft voordoen, meldt u zich af bij alle Microsoft 365-apps, verwijdert u alle mappen op de volgende locaties en meldt u zich opnieuw aan:
%localappdata%/Microsoft/OneAuth
%localappdata%/Microsoft/IdentityCache